عدد کروموزومی و میوز در گونه compositae) sclerorhachis rechingeri)

نویسندگان

سید محمود غفاری

چکیده

مطالعات کروموزومی درباره گونه sclerorhachis rechingeri iranshahr که یک گونه انحصاری شمال شرقی ایران است انجام شده و نتایج آن عنوان می گردد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

عدد کروموزومی و میوز در گونه ‌Compositae) Sclerorhachis rechingeri)

مطالعات کروموزومی درباره گونه Sclerorhachis rechingeri Iranshahr که یک گونه انحصاری شمال شرقی ایران است انجام شده و نتایج آن عنوان می‌گردد.

متن کامل

مطالعات کروموزومی روی خانواده Compositae در ایران

مشاهدات کروموزمی 28 گونه در 16 جنس گزارش می‌شود. 30 گونه از گونه‌های مذکور انحصاری منطقه فلور ایرانیکا و 10 گونه آن برای اولین بار شمارش کروموزومی شده است. رفتارهای کروموزومی در تقسیم میوز تعدادی از گونه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

متن کامل

مطالعه عدد کروموزومی و رفتار میوز در شش جمعیت Onobrychis melanotricha Boiss. از بخش Heliobrychis از جنس اسپرس در ایران

جنس اسپرس (Onobrychis Mill.)با حدود 130 گونه در 9 بخش از بقولات علوفه‌ای ارزشمندی است که اساساً در نواحی معتدل شمالی پراکنش دارد، اگر چه مرکز اصلی تنوع آن شرق مدیترانه و جنوب غربی آسیاست. بخش Heliobrychis بزرگترین بخش این جنس است که دارای حدود 21 گونه در ایران است. در این پژوهش عدد کروموزومی و رفتار میوزی در 6 جمعیت از گونه Onobrychis melanotricha Boiss. بررسی شده است. همه جمعیت‌های مورد مطالعه ...

متن کامل

عدد کروموزومی چند گونه گیاه آوند دار از ایران

عدد کروموزومی غیر جنسی 14 گونه از 6 خانواده در این تحقیق بررسی گردید. عدد کرومورومی Silene viscosa (24=n2)، Leucanthemum vulgare (18=n2)، Odontites vernus (40=n2)، Pedicularis sibthorpii (16=n2) برای اولین بار برای فلور ایران گزارش شده است. ایدیوگرام برای هر گونه ارائه گردید.

متن کامل

تنوع عدد کروموزومی در گونه های (Poaceae) Bromus L. از خراسان و لرستان

Bromus جنسی بزرگ از خانواده غلات با اهمیت علوفه ای و غیر علوفه ای است. این جنس با 44 گونه در زیستگاههای مختلف ایران یافت می شود. در این پژوهش 44 واحد جمعیتی متعلق به 13 گونه از جنس Bromus در استانهای خراسان و لرستان مورد بررسی و شمارش کروموزومی قرار گــرفتند. عـــدد کروموزومـــی گونـه ها از 2n=2x=14 تا 2n=6x=42 متغیر بـود. گونه های B. danthoniae, B. briziformis, B. madritensis, B. sterilis, B...

متن کامل

مطالعات کروموزومی روی خانواده compositae در ایران

مشاهدات کروموزمی 28 گونه در 16 جنس گزارش می شود. 30 گونه از گونه های مذکور انحصاری منطقه فلور ایرانیکا و 10 گونه آن برای اولین بار شمارش کروموزومی شده است. رفتارهای کروموزومی در تقسیم میوز تعدادی از گونه ها مورد توجه قرار گرفته است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
مجله گیاهشناسی ایران

ناشر: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

دوره 2

شماره 2 1984

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023